• وبلاگ : مشهد وبلاگ
  • يادداشت : افسانه ازدواج عمر با دختر اميرالمومنين عليه السلام 1
  • نظرات : 1 خصوصي ، 22 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    =======================================
    اما ادامه مطلب...

    اثبات ازدواج عمر فاروق با ام کلثوم

    نصوص و رواياتي از کتب معتمد برادران تشيع و از علماي بسيار معتبر آنان را از نظر شما مي گذرانيم که در آنها اثبات ازدواج عمر فاروق با ام کلثوم دختر گرامي علي و حضرت زهراء ‌رضي الله عنهم به روشني به چشم مي خورد.اعتراف اولصفي الدين محمد بن تاج الدين معروف به ابن الطقطقي الحسني متوفاي 709 هجري نسب شناس و مورخ معروف در کتابي که تاليف آنرا به اصيل الدين حسن پسر خواجه نصير الدين طوسي وزير هلاکو تقديم نموده، و آنرا به اسم خودش نام گذاري کرده در ذيل عنوان بنات امير المؤمنين علي عليه السلام مي نويسد:‌ (وام کلثوم و أمها فاطمة‌ بنت رسول الله تزوجها عمر بن الخطاب فولدت له زيدا ثم خلف عليها عبد الله بن جعفر )
    يعني « يکي ديگر از دختران امير المؤمنين ام کلثوم مي باشد که مادرش فاطمه دختر رسول الله صلي الله عليه وآله وسلم است که عمر بن خطاب با وي ازدواج کرد و فرزندي به نام زيد از او به دنيا آورد و پس از عمر به عقد عبدالله ابن جعفر در آمد».

    اعتراف دوم
    محقق سيد مهدي رجائي مطالب بسياري نقل کرده از جمله تحقيق ابوالحسن العمري از نوه هاي عمر پسر امام زين العابدين (ع) در کتابش «المجدي» مي نويسد:‌ «آنچه از اين روايات مي توان بدان اعتماد کرد مطلبي است که اکنون از نظر گذشت که عباس ابن عبد المطلب ام کلثوم را بارضايت و اجازه پدرش به ازدواج عمر در آورد و از عمر فرزندي به نام زيد به دنيا آورد».
    محقق مذکور اقوال بسيار ديگري نيز نقل کرده از جمله:‌ زني که عمر با او ازدواج کرده شيطاني بوده!!! يا ممکن است ازدواج کرده اما با او هم بستري نکرده!!! يا اينکه به زور و با غصب با او ازدواج کرده است!!! .

    اين هم يک توهين بزرگتر به شير خدا که کسي بياد دخترش رو غصب بکنه واو هيچ کاري انجام ندهند آخه اين قوم کي مي خواهند بفهمند اگر در حال حاضر يک آخوند عادي که ايمانش به يک ميلياردم حضرت علي نمي رسد کسي بخواهد به دخترش تجاوز بکند يا اورا غاصبانه از اوبگيرد اگر يک ذره غيرت هم داشته باشد خودش را به کشتن مي دهد ولي اين ها در مورد حضرت علي شير خدا اين گونه فکر مي کنند وبراي اين که محبت علي وعمر را به دشمني تبديل کنند به شير خدا اين گونه توهين به بي غيرتي مي کنند اعتراف سوم
    ملا باقر مجلسي مي نويسد:‌«… همچنين است انکار شيخ مفيد از اصل جريان ازدواج. اين براي بيان اين مطلب است که آن (ازدواج)‌ از طريق آنها ثابت نشده است، و الاّ بعد از ورود آن روايات و روايات ديگري که با سند خواهد آمد که علي عليه السلام هنگامي که عمر وفات کرد نزد ام کلثوم آمد و او را با خود به خانه خودش برد، و روايات ديگري که از بحار الانوار آورده ام اين انکار، عجيب مي نمايد، ‌اصل جواب اين است که اين ازدواج از روي تقيه واضطرار بوده است…….الخ » !!!