سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شهریور ماه 1387 - مشهد وبلاگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به مشهد وبلاگ خوش آمدید!

    آمار بازدید:       بازدید امروز: 15           بازدید دیروز: 18         مجموع بازدید ها: 320474

 

درباره خودم

مشهد وبلاگ

 

غلام حیدر
یا علی مدد





 

لوگوی وبلاگ

شهریور ماه 1387 - مشهد وبلاگ


علاقه مندی ها


وبلاگ دوستان

پیاده تا عرش
.:: در کوی بی نشان ها ::.
حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد
کـــــلام نـــو
ما و دلاوران
ایحسب الانسان ان یترک سدی
خط سوم
حاجی
خط بارون
زورخانه بابا علی
قافله شهداء
عشق و......
هیئت بقیه الله شهیدیه
جبروتهم تحت اقدام حزب الله
سلام بر عزیز دل حیدر
امیدزهرا omidezahra
هامون و تفتان
سری تو سرا
میکدهُ حضرت زهرا عَلیها اَلسّلام
کبوترانه
« یا مهدی ادرکنی »
عطش عشق
وبلاگ ایران اسلام
سنگفرش خیال
شلمچه
طبیب عشق....
سلام بر اقای غریبم
آنتی سنی
کوثر 110
مزار بی نشان
امام رضا (ع)
خراباتیان ( اشعار در مدح علی علیه السلام )
آیات اثبات کننده حقانیت حضرت علی (ع)
برائت از دشمنان اهل البیت علیهم السلام
فطرس
مولا علی (ع)
شیعه
انسان کامل
درد دل های یک بچه شیعه
یاران علی علیه السلام
رقیه خاتون
یاس کبود علی(ع)
راهی به آسمان
ققنوس


آرشیو


کلیه مطالب

ابوبکر[2] . ابوبکر و عمر ملعون . اربعین . اعتراف فردی به ساختن شایعه . اهل بدعت . اواخر عمر . بر دشمن علی لعنت . پادشاه اهل سنت جهان . پخش نشده . پیامبر و فدک . پیشگویی خداوند . تقویم 1371 . توهین اهل سنت . جانباز شیمیایی . خانه حضرت زهرا . خلافت ابوبکر . در چوبی . درهای مدینه . دروغ سنی نیوز . دعوتنامه عید الزهرا . رضایت حضرت زهرا از شیخین . سالگرد آقاسی . سالگرد سید جواد ذاکر . سومین سالگرد سید جواد . سومین سالگرد سید جواد ذاکر . شرابخواری کلید دار کعبه . شکایت حضرت زهرا . شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و امام حسن مجتبی علیه السل . شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها . عمر . عمر کشون . عید غدیر . غاصبین خلافت . غصب خلافت . غصب فدک . فوت . کلیپ از آقاسی . لعنت بر عمر . محرم . مرحوم آقاسی . مشهد وبلاگ . ناگفته های سید جواد ذاکر . هجوم به خانه وحی . وداع مادر سید جواد . وفات حضرت ام البنین . وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها . وفات یا شهادت . 13جمادی الثانی . آدرس جدید مشهد وبلاگ . آیا اهل سنت کافر هستند . آیت الله بهجت .


نوای وبلاگ



جدید ترین مطالب
آدرس جدید وبلاگ
ویژه نامه سومین سالگرد مرحوم سید جواد ذاکر - نادیده ها و ناشینده
رحلت حضرت زینب سلام الله علیها تسلیت باد+سومین سالگرد سید جواد
کاش من هم شیمیایی بودم --- نامه جانباز شیمیایی به امام زمان به م
وفات حضرت ام البنین علیهاالسلام و سالگرد سید جواد ذاکر
آیا حضرت زهرا سلام الله علیها از غاصب خلافت شکایت کرد؟؟
کلیپی نادر از مرحوم آقاسی پیرامون حضرت زهرا سلام الله علیها
دری نبوده که حضرت زهرا(س) بین در و دیوار باشند!!!!
پیشگویى خداوند و پیامبر درباره‏ى غصب فدک
آیت الله العظمی بهجت مرجع تقلید شیعیان به ملکوت اعلی پیوست
[عناوین آرشیوشده]

 

آدرس جدید مشهد وبلاگ www.mashhad.parsiblog.com

شبهای قدر امسال هم تموم شد

بسم رب رمضان

... شبهای قدر امسال هم تموم شد. نمی دونم بخشیده شدیم یا نه... توی پرونده یکساله دیگمون چی نوشتن؟ خدا کنه دوری از اهل بیت نباشه... شب اول اگه کم مایه گذاشتی میگفتی دو شب دیگه مونده جبران می کنم. شب دوم هم گذشت و امید به شب سوم داشتیم. شب سوم هم شد و .....

خدا کند بخشیده شده باشیم. یک قسمت از مراسم قرآن به سر گرفتن مربوط به قسم دادن خدا به بنده خاص خود یعنی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها داشت...

الهی به فاطمه... به فاطمه... به فاطمه ...

 

با خودم گفتم اگه حضرت زهرا سلام الله علیها از دست ما ناراضی باشند آیا بقیه میشه از دست ما راضی باشند.. پاسخ این سوال یک کلمه است :

هرگز

 

پس خدایا اگر امسال ما را نبخشیدی تا سال بعد زنده نگهدار...

کاش می تونستم همه حرفام رو بنویسم...

حرفام با امام رضا علیه السلام... و دلی که شکست به خاطر... بی خیال

خاک پای شیعه ها هستم...

التماس دعا

 

یا علی مدد


نویسنده : غلام حیدر

چهارشنبه 87 مهر 3 ساعت 3:19 صبح بر دشمن علی لعنت بفرستید [ لعنت فرستاده شده ]

ویژه نامه شهادت حضرت علی علیه السلام3- به اسیر کن مدارا 3

مروت بر قاتل

امیرالمومنین به جانب آن ملعون (ابن ملجم لعنة الله) نگریست و به صدای ضعیفی فرمود: یابن ملجم امری بزرگ آوردی و مرتکب کار عظیم گشتی آیا من از بهر تو بد امامی بودم؟ که مرا چنین جزا دادی آیا من تو را مورد مرحمت قرار ندادم؟ و از دیگران برنگزیدم؟ آیا به تو احسان نکردم؟ و عطای تو را افزون نکردم؟ با آن که می‌دانستم که تو مرا خواهی کشت.

لکن خواستم حجت بر تو تمام شود و خدا انتقام مرا از تو بکشد و نیز خواستم که از این عقیده‌ات برگردی و شاید از طریق ضلالت و گمراهی روی بتابی پس شقاوت بر تو غالب شد تا مرا بکشتی ای شقی‌ترین اشقیاء.

ابن ملجم در این وقت بگریست و گفت: آیا تو می‌توانی کسی را که در جهنم است و خاص آتش است را نجات دهی.

آن‌گاه حضرت سفارش او را به امام حسن علیه السلام کرد و فرمود: ای پسر به اسیر خود مدارا کن و طریق شفقت و رحمت پیش‌دار آیا نمی‌بینی چشم‌های او را که از ترس چگونه گردش می‌کند و دلش چگونه مضطرب می‌باشد.

امام حسن علیه السلام عرض کرد: ابن ملعون تو را کشته است و دل‌ها را به درد آورده است، امر می‌کنی که با او مدارا کنیم.

فرمود: ای فرزند، ما اهل‌بیت رحمت و مغفرتیم پس به او از آنچه خود می‌‌خوری بخوران و از آنچه خود می‌آشامی به او بیاشام، پس اگر من از دنیا رفتم از او قصاص کن و او را بکش و او را مثله مکن یعنی دست و پا و گوش و بینی و سایر اعضا او را قطع مکن که من از جد تو رسول خدا شنیدم که فرمود: مثله مکنید اگر چه سگ گزنده باشد و اگر زنده ماندم، من خودم داناترم که با او چه کار کنم و من اولی می‌باشم به عفو کردن چه ما اهل‌بیتی می‌باشیم که با گناهکار در حق ما، جز به عفو و کرم رفتار دیگر ننماییم. (6)

 

ترحم بر قاتل خود

نقل شده است که امام حسن علیه السلام ظرف شیری نزدیک آورد و به پدر شیر داد، آن حضرت کمی از آن را خورد، و فرمود: بقیه آن را برای اسیرتان (ابن ملجم) ببرید، و به امام حسن علیه السلام فرمود: به آن حقی که برگردن تو دارم، در لباس و غذا، آن چه می‌پوشید و می‌خورید به ابن ملجم نیز بپوشانید و بخورانید. ‌(7)

 

پی‌نوشت‌‌ها:

6- منتهی الامال، ج 1، ص 187.

7- بحارالانوار، ج 42، ص 289.

 

منبع:

سوگنامه امام علی علیه السلام، عباس عزیزی

 

بر قاتلین مولا علی لعنت


نویسنده : غلام حیدر

یکشنبه 87 شهریور 31 ساعت 3:18 عصر بر دشمن علی لعنت بفرستید [ لعنت فرستاده شده ]

ویژه نامه شهادت حضرت علی علیه السلام2- به اسیر کن مدارا 2

سفارش‌های علی علیه السلام درباره قاتلش

در قرب الاسناد به سند معتبر از حضرت امام محمدباقر علیه السلام روایت کرده است که حضرت امیرالمومنین در شبی که شربت شهادت چشید، از خانه به مسجد آمد و مردم را برای نماز صبح بیدار می‌کرد، ناگاه ابن ملجم ضربتی به سرش زد که به زانو درافتاد، پس آن ملعون را گرفت و نگاه داشت تا مردم رسیدند و آن ملعون را گرفتند و حضرت را به خانه آوردند، پس حضرت علی، حسن و حسین (علیهم السلام) را گفت که: اسیر را حبس کنید و او را طعام و آب بدهید و او را نیکو رعایت کنید، اگر من زنده بمانم در صورتی که بخواهم قصاص می‌کنم و اگر بخواهم عفو خواهم کرد، و اگر از دنیا بروم اختیار با شماست، و اگر عزم کشتن او نمایید بیش از یک ضربه به او نزنید، و گوشی و بینی و اعضای او را مبرید. (4)

 

قصاص عادلانه

چون ابن ملجم را حضور اقدس علی علیه السلام آوردند نگاهی به او کرده فرمود: النفس بالنفس یعنی اگر من از دنیا رحلت کردم او را بکشید چنان چه مرا کشته و اگر زنده ماندم خودم درباره او فکری خواهم کرد.

پسر مرادی گفت: چه خیال می‌کنی این شمشیر را به هزار درهم خریده و با هزار درهم زهرآلود کرده‌ام، اگر کارگر نیاید خدا او را دور گرداند و از بها بیندازد.

ام کلثوم که از قتل پدربزرگوارش اطلاع یافت به پسر مرادی گفت: ای دشمن خدا، امیرالمومنین را کشتی.

گفت: نه بلکه پدر تو را کشتم.

فرمود: ای دشمن خدا آرزومندم پدرم آسیبی نبیند.

آن بی‌حیا پاسخ داد: پس چنان می‌بینم که گریه به حال من می‌کنی؟ به خدا سوگند چنان ضربتی بر او زده‌ام که اگر میان اهل زمین پخش کنند همه را هلاک می‌سازد.

او را از برابر امیرالمومنین بیرون بردند مردم مانند درندگان، گوشت‌های بدن او را با دندان‌های خود می‌کندند و می‌گفتند: ای دشمن خدا چه کردی، امت محمد را به خاک هلاکت نشاندی و بهترین مردم را از پای درآوردی و او همه این سخنان و ناراحتی‌ها را می‌دید و می‌شنید و سخنی نمی‌گفت با این حال وی را به زندان بردند.

مردم پس از دستگیری وی حضور علی علیه السلام رسیده عرض کردند: هرچه اراده درباره او داری به ما امر کن که او امت پیغمبر را هلاک کرد و ملت اسلام را رو سیاه ساخت.

علی علیه السلام فرمود: اگر زنده ماندم خودم می‌دانم با او چگونه معامله کنم و اگر درگذشتم با قاتل من چنان کنید که با کشنده پیغمبران می‌نمودند یعنی او را بکشید سپس بدن او را بسوزانید. (5)

 

حضرت علی علیه السلام

 

4- تاریخ 14 معصوم، ص 325.

5- الارشاد، ص 26 – 23..

 

ادامه دارد...


نویسنده : غلام حیدر

یکشنبه 87 شهریور 31 ساعت 3:13 عصر بر دشمن علی لعنت بفرستید [ لعنت فرستاده شده ]

ویژه نامه شهادت حضرت علی علیه السلام 1- به اسیر کن مدارا . 1

به اسیر کن مدارا

بعد از ساعتی که از ضربت خوردن علی علیه السلام می‌گذشت، حضرت امیرالمومنین علیه السلام چشم گشود می‌گفت: ای ملائکه پروردگار من! رفق و مدارا کنید با من. پس حضرت امام حسن علیه‌السلام فرمود: این دشمن خدا و رسول و دشمن تو ابن ملجم است، حق تعالی تو را بر او قدرت داده است و نزد تو حاضر کرده‌اند او را. چون حضرت را نظر بر آن ملعون افتاد. به صدای ضعیفی گفت: ای بدبخت بر امر عظیمی اقدام نمودی، آیا بد امامی بودم من برای تو که این چنین مرا جزا دادی؟ آیا مهربان نبودم بر تو؟ آیا تو را بر دیگران اختیار نکردم؟ آیا به تو نیکی نکردم و عطای تو را بیشتر از دیگران ندادم؟ آیا نمی‌گفتند مردم که تو را به قتل رسانم و من به تو آسیبی نرسانیدم و در عطای تو افزودم با آن که می‌دانستم که تو مرا خواهی کشت، لیکن می‌خواستم حجت خدای تعالی بر تو تمام شود و خدا انتقام مرا از تو بکشد، خواستم که شاید از گمراهی خود برگردی، پس گمراهی بر تو غالب شد مرا کشتی، ای بدبخت‌ترین بدبختان.

پس آن معلون گریست و گفت: یا امیرالمومنین آیا تو می‌توانی کسی را که بر در جهنم است نجات دهی؟ پس امیرالمومنین برای آن ملعون به امام حسن علیه السلام سفارش کرد فرمود: او را طعام و آب بده و دست و پای او را در زنجیر مکن، و با او رفق و مدارا کن. چون من از دنیا بروم او را به یک ضربت قصاص کن و جسد او را به آتش مسوزان و او را مثله مکن که دست و پا و گوش و سایر اعضای او را نبری، که حضرت رسول اکرم فرمود که: زنهار مثله مکنید اگر چه سگ درنده باشد، و اگر شفا یابم من سزاوارترم به آن که او را عفو کنم زیرا که ما اهل‌بیت کرم و عفو و رحمتیم. (1)

 

قصاصی همانند قصاص قاتل پیامبر

در نقل دیگر آمده آن سه نفر (ابن ملجم، شبیب و وردان) در مقابل آن دری که علی علیه السلام از آن جا برای نماز می‌رفت در کمین نشستند، وقتی که امام به آن جا آمد، این سه نفر حمله کردند، شمشیر شبیب به طاق مسجد خورد، ولی شمشیر ابن ملجم بر فرق همایون آن حضرت اصابت کرد، این سه نفر فرار کردند، شبیب به خانه خود رفت، پسرعموی او دید او پارچه حریری را که به سینه‌اش دوخته بود در می‌آورد (2) از او پرسید: این چیست؟ گویا تو علی را کشتی.

شبیب می‌خواست بگوید: نه، از روی شتاب زدگی گفت: آری، همان دم پسرعمویش با شمشیر به او حمله کرد و او را کشت. ابن ملجم از سوی دیگر گریخت، شخصی به نام ابوذر که از قبیله همدان بود او را دنبال کرد و چادر شبی که در دست داشت به روی او انداخت و او را به زمین کوبید و شمشیرش را گرفت، و او را نزد امیرمومنان آورد. وردان تروریست سوم، گریخت و ناپدید گردید. بعد معلوم شد که کشته شده است.

امیرمومنان در مورد ابن ملجم فرمود: اگر من از این ضربت از دنیا رفتم، او را به عنوان قصاص بکشید، و اگر جان سالمی به در بروم، آن‌گاه رای خودم را خواهم گفت، و به نقل دیگر فرمود: «اگر از دنیا رفتم با او همانند قاتل پیامبران (که قصاصشان کشتن است) رفتار کنید.»

ابن ملجم گفت: والله لقد ابتعته بالف و سمّمته بالف فان خاننی فابعده الله؛ «سوگند به خدا این شمشیر را به هزار درهم خریده‌ام و با هزار درهم زهر، آن را مسموم نموده‌ام، اگر آن شمشیر به من خیانت کند نفرین بر او باد.» (3)

 ---------------------------

1- تاریخ 14 معصوم، ص 346- 340.

2- این پارچه حریر را قطام به سینه او بسته بود.

3- اعلام الوری، ص 202- 201/ بحارالانوار، ج 42، ص 239.

ادامه دارد....


نویسنده : غلام حیدر

یکشنبه 87 شهریور 31 ساعت 3:2 عصر بر دشمن علی لعنت بفرستید [ لعنت فرستاده شده ]

میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد

بسم رب الحیدر

 

میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام فرزند ارشد ام ابیها حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و سبط اکبر رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بر تمام شیعیان جهان مبارک باد.

همانطور که برخی دوستان در جریان بودند قرار بود که قالب جدید این وبلاگ در این روز فرخنده در معرض دید قرار بگیره . ولی به دلیل مشکلاتی که به وجود آمده احتمالاً در این روز این مهم امکانش نیست و انشالله در چند روز آینده در جای خود قرار می گیرد. و امیدواریم که به مراسم قدر برخورد نکند و اگر خدای نکرده این اتفاق افتاد چاره ای نیست جز در عید فطر..

خاندان علم و فضیلت

روزی عثمان در کنار مسجد نشسته بود. مرد فقیری از او کمک مالی خواست. عثمان پنج درهم به وی داد. مرد فقیر گفت: مرا نزد کسی راهنمایی کن که کمک بیشتری به من بکند. عثمان به طرف حضرت مجتبی و حسین بن علی (ع) و عبدالله جعفر، که در گوشه‏ای از مسجد نشسته بودند، اشاره کرد و گفت: نزد این چند نفر جوان که در آنجا نشسته‏اند برو و از آنها کمک بخواه.

ادامه مطلب...

نویسنده : غلام حیدر

دوشنبه 87 شهریور 25 ساعت 9:19 عصر بر دشمن علی لعنت بفرستید [ لعنت فرستاده شده ]

خوردن زولبیا حرام است

علمای سلفی الجزایر در فتوایی جنجال‏برانگیز در این کشور آفریقایی خوردن زولبیا (شیرینی مخصوص ماه رمضان) را حرام اعلام کردند.


یکی از شیوخ سلفیان در کشور آفریقایی الجزایر در فتوایی تحریم زولبیا که در الجزایر با نام "الطمینه" شناخته می‏شود و در ماه مبارک رمضان از شیرینی‏های پرطرفدار در این کشور محسوب می‏شود، را اعلام کرد.

نشریه "الخبرالاسبوعی"، با اعلام این خبر، نوشت: شیخ «محمدعلی فرکوس المکنی» معروف به ابی‏عبدالعزیز، در فتوایی حکم حرمت الطمینه و شیرینی‏های دیگری که در ماه رمضان استفاده می‏شود را صادر کرد.

بدین ترتیب بسیاری از مریدان و پیروان وی خود را از خوردن این شیرینی لذیذ که به گفته ابی‏عبدالعزیز از بدعت‏هایی محسوب می‏شود که در دین وارد شده است، محروم کردند.

وی دلیل دیگر حرمت خوردن این شیرینی را وجود بخشی صلیبی‏مانند در میان این شیرینی ذکر می‏کند و برای تناول این شیرینی وجود دلیل شرعی را ذکر می‏کند که در آن وجود ندارد.

شایان ذکر است فتاوای مضحک و عجیب زیادی از سوی مفتیان سلفی و وهابی صادر می‏گردد که یکی از مهم‏ترین دلایل آن، دوری لجوجانه آنها از معارف و تعلیمات مفسران وافعی قرآن و سنت ـ یعنی اهل‏بیت علیهم‏السلام ـ است.

منبع: اختصاصی ابنا


نویسنده : غلام حیدر

چهارشنبه 87 شهریور 20 ساعت 6:51 صبح بر دشمن علی لعنت بفرستید [ لعنت فرستاده شده ]

حلول ماه مبارک رمضان بر تمام عاشقان احدیت و ولایت مبارک باد

حلول ماه مبارک رمضان ، ماه ضیافت الهی ، ماه برکت و مغفرت ، ماه آمرزش گناهان ، ماه عبادت و بندگی با خالق یکتا ، ماه مولای متقیان علی علیه السلام ، ماه از فرش به عرش رسیدن ، ماه مناجات ، ماه میلاد فرزند مولود کعبه بر تمام کسانی که محبت علی و آل او را در سینه دارند مبارک باد.


ما را از دعای خیرتان بی نصیب نگذارید.

 

این هلال از طرف باغ جنان می آید
هوش باشید که ماه رمضان می آید

در شب اول این ماه پی ماه مرو
ماه این ماه شب نیمه آن می اید...

 

یا علی



نویسنده : غلام حیدر

سه شنبه 87 شهریور 12 ساعت 5:59 صبح بر دشمن علی لعنت بفرستید [ لعنت فرستاده شده ]

شواهدی بر تشیع ابن جوزی

 صاحب روضات فرموده: بعید نیست که عبدالرحمن بن علی حنبلی معروف به ابن جوزی واعظ ، شیعه بوده و از روی تقیه اظهار تسنن کرده کما اینکه از جوابهایی که داده معلوم می شود.

من جمله از ابن جوزی درحضور جماعت شیعه و سنی سوال کردند که علی افضل است یا ابابکر؟ فوراً گفت: « من کانت بنته فی بیته » یعنی کسی که دخترش در خانه اوست. صراحتاً نگفت که علی افضل است بلکه به عبارتی گفت که محتمل باشد ابابکر است.

و من جمله اینکه عدد ائمه را از او سوال کردند ، گفت : « الی کم اقول اربعه اربعه اربعه » یعنی چقدر بگویم چهار ، چهار ، چهار . صراحتاً نگفت دوازده است بلکه سه مرتبه عدد چهار را تکرار کرد که جمع آن می شود دوازده و در عین حال احتمال این می رود که عدد چهار را برای تأکید تکرار کرده باشد.

و من جمله اینکه ابن جوزی بالای منبر گفت : « سلونی قبل ان تفقدونی » ؛ بپرسید از من قبل از آن که من از میان شما بروم . پس زنی ( که باطناً شیعه بوده ) از جا برخاست و گفت : آیا این که در یک شب علی برای غسل سلمان به مدائن رفت و مراجعت کرد صحیح است؟ ابن جوزی گفت: آری . آن زن گفت: اینکه عثمان سه روز بدنش در مزبله افتاده بود و علی هم حاضر بود صحیح است؟ گفت : بلی. پس زن گفت: باید علی بر حق باشد و عثمان بر باطل یا به عکس؟ ابن جوزی گفت: ای زن اگر تو بدون اجازه شوهرت از خانه بیرون شده ای خدا تو را لعنت کند و اگر با اجازه شوهرت آمده ای خدا شوهرت را لعنت کند. زن گفت: آیا عایشه که به جنگ علی رفت با اجازه پیغمبر رفت یا بی اجازه ؟ پس ابن جوزی سکوت کرد و از منبر به زیر آمد.

و من جمله اینکه از ابن جوزی سوال کردند که فاطمه زهرا افضل است یا عایشه؟ گفت : عایشه به دلیل اینکه خداوند فرموده : « فضل المجاهدین علی القاعدین درجه » فدک فاطمه را گرفتند سکوت کرد ولی عایشه تجهیز لشکر کرده با علی جنگید به طوری که از دو لشکر هجده هزار تن کشته شدند!!

 

منبع: مردان علم در میدان عمل ، از سید نعمت الله حسینی ، جلد اول، صفحه 438


نویسنده : غلام حیدر

یکشنبه 87 شهریور 10 ساعت 12:34 عصر بر دشمن علی لعنت بفرستید [ لعنت فرستاده شده ]

کدام نماز بهتر است؟؟

حتما نظر بدین

گویند در آن مجلسی که علامه حلی علماء اهل سنت را محکوم کرد و شاه خدابنده مذهب شیعه را قبول کرد ملاحسن کاشی همراه با علامه بوده و او مردی ظریف و لطیفه گو بوده به پادشاه گفت من دو رکعت نماز مطابق مذهب فقها اربعه ی اهل سنت می خوانم و دو رکعت دیگر هم مطابق مذهب جعفری می خوانم . شما ببینید کدام بهتر و خداپسندانه است؟

آن وقت گفت ابوحنیفه و یکی دیگر از فقها سنی جایز می دانند که با شراب وضو ساخته شود و همچنین ابوحنیفه می گوید که پوست سگ به سبب دباغی کردن پاک می شود و جایز می داند که به جای حمد و سوره یک آیه قرآن خوانده شود . اگر چه به ترجمه باشد و جایز دانسته که بر نجاست سگ سجده کنند و جایز دانسته که به عوض سلام بعد از تشهد ضرطه ای ( باد صداداری که از مقعد بیرون آید ) صادر شود .

پس ملاحسن از شراب وضو ساخت و پوست سگ پوشیده و سرگین (فضله چهار پایان ) سگ را سجده گاه کرد. آنگاه تکبیر گفت و به عوض سوره گفت : « دو برگ سبز » که معنی و ترجمه [ آیه ] « مدهامتان » است که یک آیه است . پس رکوع و سجده به سرگین ( فضله ) سگ کرده ؛ رکعت دیگر را نیز به این طریق به جا آورد . پس تشهد خوانده عوض سلام ضرطه ای ( باد صدادار از مقعد ) صادر کرد و گفت این نماز سنیان است . از آن پس با کمال خضوع و خشوع به دستور مذهب شیعه با مستحبات وضو ساخت و نماز گذارد. سلطان گفت معلوم است که اولی نماز نیست بلکه نماز موافق عقل و شرع و ادب همین نماز دومی است.

 

منبع: مردان علم در میدان عمل ؛ از سید نعمت الله حسینی – جلد اول – صفحه 468

و : قصص العلماء صفحه 359


نویسنده : غلام حیدر

سه شنبه 87 شهریور 5 ساعت 4:9 عصر بر دشمن علی لعنت بفرستید [ لعنت فرستاده شده ]

باز هم فتوای مضحک وهابیون: برگزاری جشنتولد وسالگرد ازدواج باطلاس

فتواهای عجیب و غریب و نامعقول وهابیان همواره تعجب برانگیز بوده و چهره اسلام رادر جهان مشوه کرده است.چندروز پیش روحانیون القاعده فتوا داده بودند که خرید برخی ازانواع صیفی جات بدلیل شکل مردانه داشتن برای زنان جایز نیست!
به نقل از فردا، مفتی عربستان سعودی اعلام کرد برگزاری جشن به مناسبتهایی از قبیل سالگرد ازدواج و یا جشن تولد باطل است.

شیخ عبدالعزیز آل شیخ، اضافه کرد جشن تولد خلاف حق است. اگر فرزند انسان سالم به دنیا آمد و یا زندگی زناشویی سالها ادامه پیدا کرد مسلمان باید تنها خدا را شکر کند.

وی که در پاسخ به سوال یک روزنامه درباره جواز برگزاری جشن تولد و سالگرد ازدواج سخن می گفت ادامه داد: مسلمانان تنها دو عید دارند عید فطر و عید قربان، که از پایه های اسلام هستند و همچنین روز جمعه که عید هفته محسوب می شود. اما به جز اینها عید دیگری در اسلام نیست.

عبدالعزیز آل شیخ البته اشاره ای به عید غدیر در بین شیعیان و سیره مسلمانان در برگزاری و بزرگداشت ایام مبارک سال نکرد.


وی در ادامه افزود: این مسیحیان هستند که اعیاد زیادی دارند. عید مادر، عید شجره، عید برای هر چیز دیگر، هرسال هم عیدی به مناسبت سالروز تولد فلان شخص دارند و در این روزهاشمع روشن می کنند و غذا پخش می کنند.

این در حالی است که اندکی پیش یکی از علمای عربستان در تلویزیون این کشور گفته بود اگر جشنهای تولد بدون اطلاق اسم عید برآنها باشد جایز است.

گفتنی است فتواهای عجیب و غریب و نامعقول وهابیان همواره تعجب برانگیز بوده و چهره اسلام رادر جهان مشوه کرده است.چندروز پیش روحانیون القاعده فتوا داده بودند که خرید برخی ازانواع صیفی جات بدلیل شکل مردانه داشتن برای زنان جایز نیست!

 

یا علی



نویسنده : غلام حیدر

جمعه 87 شهریور 1 ساعت 2:11 عصر بر دشمن علی لعنت بفرستید [ لعنت فرستاده شده ]


صفحه اصلی | ایمیل مدیر وبلاگ| پارسی یار | پارسی بلاگ